۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

افشار خبر داد:

دفاع از 57 پایان‌نامه سطح سه بانون طلبه در سال تحصیلی گذشته

دفاع از 57 پایان‌نامه سطح سه بانون طلبه در سال تحصیلی گذشته

قم - خبرگزاری مهر: مدیر ساماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در سال تحصیلی 91-92، 57 پایان‌نامه مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) مربوط به بانوان طلبه دفاع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر: صدیقه افشار با بیان این که در سال تحصیلی گذشته از 57 پایان نامه سطح سه بانوان طلبه دفاع شد، افزود: بیشترین دفاعیه مربوط به فارغ‌التحصیلان رشته تفسیر و علوم قرآنی با 38 پایان‌نامه بوده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در پایان مقطع تحصیلی سطح دو(کارشناسی) موظف به ارائه تحقیق پایانی و در پایان مقطع تحصیلی سطح سه(کارشناسی ارشد) موظف به ارائه پایان‌نامه هستند، اضافه کرد: در حال حاضر طلاب سطح دو، در مدت تحصیل یک دوره عمومی را سپری می‌کنند و طلاب سطح سه از میان رشته‌های ارائه شده، در یکی از رشته‌های دارای مجوز تحصیل می‌کنند.

افشار تعداد تحقیقات پایانی دفاع شده بانوان طلبه در مقطع سطح دو در سال 91 را 2هزار و 251 مورد دانست و ادامه داد:‌ بالاترین آمار تحقیقات پایانی به ترتیب به استان‌های اصفهان با 498 مورد، تهران با 386 مورد، همدان با 132مورد و کرمان با 118مورد اختصاص دارد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: در میان تحقیقات پایانی دفاع شده در سال 91 موضوعات معارف قرآنی و اخلاقی -تربیتی  بیشترین آمار را دارا هستند.

وی با اشاره به اینکه طلاب پس از گذراندن (سه چهارم) واحدهاي درسي باید موضوح تحقيق پاياني و پايان‌نامه خود را انتخاب كنند، گفت: در مدارس علميه سطح دو براي رسيدگي به امور محتوايي تحقيقات پاياني شوراي پژوهش راه‌اندازی شده است كه از معاون پژوهش و چهار استاد مجرب آشنا با پژوهش تشكيل مي‌شود و تصويب موضوعات پيشنهادي طلاب و همچنین تاييد صلاحيت علمي استاد راهنما و تصويب طرحنامه را برعهده دارد.

افشار ادامه داد: رسيدگي به امور محتوايي پايان‌نامه‌ها در كميسيون هاي تخصصي در مديريت هاي استاني انجام  مي‌گيرد. در نهايت تاييد موضوعات وتعيين داوران پايان‌نامه در كارگروه‌هاي تخصصي معاونت پژوهش مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انجام مي‌شود.

وی یادآور شد: طلاب بايد پس از گذراندن سه چهارم واحدهاي درسي، با مراجعه به معاونت پژوهش مدارس علميه ضمن مطالبه آيين نامه تحقيقات پاياني يا پايان‌نامه، به دقت ضوابط ومقررات مرتبط را مطالعه كنند تا درجريان نگارش پژوهش خود با مشكل مواجه نشوند.
 

کد خبر 2134315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha